Translate

tirsdag 7. mai 2013

Deilige scones ♡


Scones er raske å lage og smaker deilig. Jeg synes det smaker himmelsk til en kopp te. Favorittpålegget på scones er hjemmelaget plomme eller eple syltetøy. 

Tenkte jeg skulle dele oppskriften dere♡

Nammis! Lunkne scones med hvitost og hjemmelaget eple syltetøy♡


Oppskrift:


50 g smør                                   Stekes på 250ºC 
 4 dl hvetemel                                       i ca. 10 min.
 1 dl sammalt grov
 2 ts bakepulver
1/2  ts salt
1 ts sukker
2 1/2 dl yougurt


Smuldre smøret i melet 



Tilsett de øvrige ingrediensene.



Bland deigen raskt sammen.

Del deigen i to og klapp ut i to runde leiver. Del leivene i fire eller seks snipper. Stekes til de er gyldne.



Lykke til med baksten♡

Dersom du vil dele oppskriften er det fint hvis du nevner hvor du har funnet den

Ha en fin fin dag! 
Hilsen titti4u♡

2 kommentarer:

  1. Takk for oppskriften! Dette så fristende ut! :)
    Et lite tips fra meg også: Legg "BLOGG VENNER" til høyre, og lenger opp på bloggen din, så er det flere som finner den. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tipset:-) Jeg er ikke særlig dreven på blogging;-)

      Slett